Úvod / Nyitóoldal

Nagy Erika  2017-06-16   1,181
A Pázmány Péter Gimnázium I.A osztálya a Határtalanul pályázat segítségével 4 napra Budapestre utazhatott. Kaptunk a lehetőségen, mert egy osztálykirándulás mindig ígéretes, és ki ne akarna eltölteni 4 eseményteli napot épp Budapesten? Megsúgom, nekem a kedvenc városom.

Indulásunk előtti napon rémülten figyeltük az időjárás-jelentést. Nem volt valami fényes a helyzet Budapesten: hirtelen egy monszun érkezett Magyarországra, ami a fővárost sújtotta a legjobban, és a tévében látható képek nem voltak túl bizalomgerjesztőek. Már csak reménykedtünk, hogy az éjjel csillapodik a víztömeg.

A vonaton ülve néztem kifelé az ablakon, és ahogy egyre csak közeledtünk a cél felé, láttam, hogy  az időjárás mégiscsak kedvez nekünk. Sőt, a kedvünk párhuzamosan változott az időjárással. Az úton voltak, akik kártyáztak vagy esetleg zenét hallgattak, mint jómagam is. A Keleti pályaudvaron partner iskolánk ideiglenesen idegenvezetővé avanzsálódott diákjai vártak. Nyakunkba kaptuk a lábunkat, és elindultunk a metró irányába. Én első alkalommal utaztam ezzel a járművel, élmény volt.

A Parlamentnél

I.A

A szállásunk a Deák téren volt, a belvárosban. Őszintén szólva a szobánkba csak aludni jártunk. Először is a Károlyi Mihály Magyar-Spanyol Tannyelvű Gimnáziumba látogattunk el. Merem állítani, hogy egytől egyig csodáltunk mindent, kezdve a tornateremmel. Következő utunk a Kerepesi temetőbe vezetett. Felkerestük többek között Jókai Mór, Radnóti Miklós és József Attila sírját. Az utóbbit épp nekem sikerült megtalálni. Egy kihívást is rendeztek a tanárok: aki egy bizonyos nyughelyet elsőként talál meg, egyest kap. És még hogy osztálykiránduláson nem lehet jó jegyet szerezni! Itt a bizonyíték, hogy igenis lehet. A délután további részében megtekintettük a Szent István-bazilikát, ami egyben Budapest legnagyobb temploma.

Másnap a BudaParkba mentünk, majd a Magyar Nemzeti Színházhoz. Volt itt egy hajóorr is és a bátrabbak megtestesítették az annyira ismert Titanic jelenetet. Ezután még a zikkuratot is megmásztuk. A Budavári Palota se maradhatott ki, a Várkert Bazárból bámulatos kilátás nyílt Pestre és a Dunára. Délután elmentünk a Láthatatatlan Kiállításra. Maradandó élmény volt mindannyiunknak, holott semmit se láttunk, de annál jobban figyeltünk a körülöttünk lévő dolgokra. Néhányunk  igencsak meghatódott.

Harmadik nap a gimnáziumban tartottuk az Összetartozás napi ünnepséget. A legszebb része az volt a műsornak, amikor elénekeltük a Nélküled című számot. Később a Kossuth térre mentünk. A mindannyiunk által ismert Parlament nem volt újdonság számunkra, de a Duna parton lévő megrázó holokauszt-emlékmű, A cipők annál inkább. Most a változatosság kedvéért hajóra szálltunk. Az út során megcsodálhattuk a Dunát és hídjait. A partraszállást követően a Magyar Nemzeti Múzeum lépcsőin foglaltunk helyet. Szerveztünk egy Flashmobot is. Egy bátor osztálytársunk elszavalta a Nemzeti Dal első versszakát, mi pedig a refrént.

Véleményen szerint ez a 4 nap valóban számos élménnyel gazdagított mindenkit.

A cikk szerzője Radnóti sírjánál

Nagy Erika  1.A

The index.php: SIZE[b]: 20,123 MODIFIED: 2017.07.20 08:58:20.MD5: f85cef47c050bee155b3a3e8340b4542 STATUS: OK