Vôbec sme sa napríklad nedozvedeli, čo spôsobilo na Cyrilometódskej MŠ minuloročnú stratu 7.000,-Eur, keďže podľa údajov MsÚ mal rozpočet pokryť všetky výdavky.
Nedozedeli sme sa ani, čo vyvolalo rozhodnutie sťahovať práve Cyrilometódsku škôlku - podľa našich prepočtov musia byť minimálne tri iné škôlky dlhodobo v horšej kondícii, z toho jedna (na Bitúnkovej ul.) v oveľa horšej.
Nie je nám jasné, prečo MsÚ nezahrnulo do svojich výpočtov príspevky od rodičov, náklady na údržbu (spriemerované napríklad za posledných 10 rokov), náklady na stravu, atď. Naopak, akcentuje pozornosť na nákladoch za teplo/m2 (pôvodne ani nechcel porovnávať nič iné), čo je celkom nezmyselné, keďže nákady za teplo sú jednak už raz v bilancii zahrnuté a navyše tieto neodzrkadľujú nič iné, než rozhodnutia mesta prijaté v minulých rokoch o zateplení/nezateplení tej-ktorej škôlky. Takže čím sú náklady na teplo na m2 vyššie, tým menej sa do daného zariadenia v minulosti investovalo a tým bola jeho prevádzka lacnejšia. Pokúsili sme sa doplniť chýbajúce údaje (źlté sú známe z podkladov MsÚ, alebo iných zdrojov, biele sú odhady) a vyšlo nám, že až 3 škôlky sú v systémovej strate, ale Cyrilometódska medzi nimi v žiadnom prípade nie je.
Aj samotná slohová práca o Cyrilometódskej MŠ, ktorá "sa nachádza sa v tichej lokalite v krásnom prostredí v zastavanej časti územia mesta", pripomína skôr prospekt investora (súkromný domov dôchodcov ?), než serióznu analýzu nákladov - navyše, ak o ostatných śkôlkach podobný materiál nevznikol a nie je s čím porovnávať. Škoda, že autor slohovej práce nezahrnul do alternatívy sťahovania na Mostnú ul. aj názory rodičov, lebo tí vedia písať nemenej pekné slohy. Napr. jeden z nich
na internetovom fóre píše o "tom bordeli, ktorý je za "plotom" školy smerom k starej nemocnici, o voľne pohodených injekčných striekačkách a všade sa povaľujúcich prázdnych fľašiach po ovocnom víne. O hromade ludských výkalov ani nehovoriac. Je to hnusné, čo tam je teraz..." a svoje slová dokladá fotodokumentáciou:
O téme sme písali v minulosti a (
1,
2,
3) a budeme ju sledovať naďalej.