Zdá sa že Klaster je súčasťou imitačnej hry, ktorú hráme s EÚ. Brusel chce podporiť regionálny rozvoj, prispieť dotáciami pre regionálne partnerstvá a my sme pripravení takéto partnerstvá imitovať a o peniaze sa uchádzať.
Generálnym riaditeľom Klastra je JUDr. Marek Turanský v rokoch 2006-2014 starosta obce Voderady a donedávna aj riaditeľ sekcie regionálneho rozvoja na Úrade TTSK. Zosieťoval organizácie v pôsobnosti VÚC, ktoré tvoria jadro Klastra, uzatvára partnerstvá so samosprávami aj súkromnými firmami a uchádza sa o dotácie. K jeho menu sa viažu i ďalšie štruktúry - Automobilový klaster a Mikroregión 11 Plus.
Z doterajších výsledkov stoja za zmienku mediálne projekty - portál
Go West, a bezplatné časopisy mediálneho domu Friško:
V materiáli z decembra 2017 sme sa dočítali o motivácii vydávania týchto tlačovín nasledovné:
Pri zrode tohto projektu stál fakt, že celý západoslovenský región bol bez potrebnej marketingovej podpory, ktorá by bola riešená komplexne, pútavým spôsobom a s efektívnym zásahom cieľovej skupiny. V roku 2016 sme založili lokálny časopis, ktorý sme testovali medzi občanmi danej lokality, sledovali sme ich reakcie a potreby. Vďaka týmto poznatkom a partnerstvu s klastrom regionálneho rozvoja – západné slovensko sme spustili projekt, ktorý unikátnym spôsobom rieši otázku marketingu regiónu a ponúkaných produktov či služieb v ňom.
Možno sa pýtate, v čom to je iný nástroj ako ostatné, dnes dostupné na trhu médií.
Unikátnosťou je už samotný fakt verejno-súkromného partnerstva a spôsobu odovzdávania informácií obyvateľom regiónu. Myšlienka je založená na veľmi úzkej spolupráci verejného a súkromného sektora vrátane ich aktérov, ktorí vďaka tejto spolupráci dokážu posilniť náš región. Ak pridáme ešte prepojenie so sociálnymi médiami a živými prenosmi či krátkymi videoprojektmi vytvoríme unikátne riešenie propagácie, ktorá nemá medzi krajinami V4 obdoby a môže byť ukážkovým príkladom propagácie širšieho regiónu.
Spojenie takéhoto obsahu časopisu so spomínanými sociálnymi sieťami, portálom gowest.sk a živými prenosmi cez internet umožňuje súkromnému sektoru cielenejší marketing, a tým aj väčšiu úspešnosť v zásahu čitateľa, čo má za následok silnejší ekonomický rast v regióne. Tento potenciál nebol až doteraz vôbec využitý! Tak pomôžte nám to spolu zmeniť!
Chystáme pre vás dva nové časopisy, ktoré budú v distribúcii od marca 2018. Prvou je friško west, ktorý bude v slovenskom jazyku a bude dostupná v okresoch Bratislava, Senec, Pezinok, Trnava, Senica a Galanta - časť. logo nového mesačníka - od marca 2018 Druhým pripravovaným mesačníkom bude friško kisalföld, ktorá bude v maďarskom jazyku a bude dostupná v okresoch Dunajská Streda, Komárno, Nové Zámky, Šaľa - časť a Galanta časť. logo nového mesačníka - od marca 2018 Tešíme sa na vás čitateľov a veríme, že budete s výsledkom spokojní!
Že vám to stále nedáva zmysel?
Nuž oba klastre spomínané vyššie sú členmi 11-člennej
Únie klastrov Slovenska, ktorá na svojej webstránke uvádza tieto aktivity:
- člen riadiaceho výboru PA8 Dunajskej stratégie (Konkurencieschopnosť a rozvoj klastrov, účasť vo WG "Clusters of Excellence",
- člen národného výboru PA7 Dunajskej stratégie (Znalostná spoločnosť),
- signatár Memoranda o porozumení - spolupráca v oblasti rozvoja klastrových organizácií a podpory klastrovej politiky v krajinách dunajského regiónu (Bulharsko, Chorvátsko, Česká republika, Rumunsko, Srbsko, Slovensko),
- člen pracovnej skupiny „Partnerstvo pre politiku súdržnosti“,
- člen Monitorovacieho výboru operačného programu „Výskum a inovácie“ na obdobie 2014-2020,
- expert v rámci Standing Committee on Agricultural Research, pracovná skupina Agricultural Knowledge and Innovation Systems (SCAR AKIS).