Svojrázny rekord dosiahli v novembri 2008, keď v 45. čísle bol primátor viditeľný na 8 fotkách včítane titulnej strany a tak či onak figuroval takmer v polovici všetkých článkov. Prvé čísla vycházali v čiernobielo-zelenej mutácii na 6-tych stranách za 2 Kčs, v r. 2008 to bolo na 12 stranách za 5 Sk. Ich predaj postupne klesal, ku koncu r. 2008 sa z týždenníka redigovaného Máriou Sternovou a Hildegardou Hegedűsovou predávalo menej ako sto kusov týždenne.
To sa radikálne zmenilo, keď v marci 2009 vedenie mesta nadobudlo presvedčenie, že tieto noviny v 16 stránkovej dvojjazyčnej celofarebnej verzii patria do každej zo 17.000 novozámockých domácností zadarmo. Len za uplynulé 3 roky napumpovalo prostredníctvom mestkých podnikov do tohoto a ďalšieho podobne bizarného projektu novozámockej telvízie zo dve desiatky miliónov korún, ktoré pochádzali z daní občanov a z predaja majetku mesta.
Tento spôsob vydávania a finanacovania novín spôsobujú, že kým za normálnych okolností slobodná tlač komunitu obohacuje nielen duchovne, ale aj materiálne - tým že stráži nakladanie s verejnými zdrojmi, v prípade Nových Zámkov mestské noviny len prehlbujú zaostávanie mesta a svojich obyvateľov oberajú o vzácne zdroje v čase veľkej núdze.