Keďže ľudia by celkom prirodzene chceli mať svoje autá pod dohľadom, najlepšie priamo pred vchodom ale miest je nedostatok, nuž tí bohatší parkujú na úkor chudobnejších. Tento systém funguje od roku 2008 a ceny určuje VZN č.9/2011 ktorým sa dopĺňa VZN č.7/2008 o dani za užívanie verejného priestranstva.
Za 10 rokov fungovania tohoto systému, ktorý sa oveľa viac podobá na sociálny parazitizmus než na modernú parkovaciu politiku, sa stalo, že na miestach kde je najväčší dopyt radnica predala už takmer 100 % parkovacích miest. O nič lepšie na tom nie je ani centrum mesta, kde si vyhradené parkovanie za takmer 500 EUR zakúpili movitejší rezidenti, kancelárie, banky prípadne taxislužby a tak už na pol hodinku v meste zaparkujete ťažko, aj keď si kúpite lístok z parkovacieho automatu.
Od nového vedenia mesta, ktoré nastúpilo v roku 2014 sme si sľubovali, že začne situáciu koncepčne riešiť a možno napr. po vzore Trenčína, začne budovať moderný parkovací systém. V roku 2015 síce vznikla
štúdia Žilinskej univerzity avšak tá toho veľa nepriniesla. Obyvatelia sa začali aktívne brániť zabetónovaniu zelene a z asfaltových plôch vo vnútroblokoch chceli radšej ihriská pre svoje deti. Parkovacie domy s ihriskami na strechách i bez nich zostali len utópiou a okrem pár nových vybetónovaných plôch a prekreslenia čiar žiadne iné inovácie nenastali.
Mizéria pokračuje, čo však kompetentným viditeľne nevadí, lebo sa zároveň plní mestská pokladnica. Pischingerovský model sa osvedčil a parkovacie miesta sa začali predávať už aj na chodníkoch či komunikáciách, presne po vzore náš zákazník- náš pán. V týchto dňoch začal právny odbor MsÚ dokonca rozposielať doporučené listy majiteľom budov v ktorých fungujú rôzne prevádzky, aby preukázali právny vzťah k pozemkom na ktorých ich zákazník, či ktokoľvek iný odstaví svoje auto.
O to viac nás prekvapila informácia, že pre doteraz predaných vyše 1100 parkovacích miest chýba povolenie dopravného inšpektorátu.
Na list Krajského riaditeľstva PZ, ktorý bol zverejnený na sociálnej sieti v skupine Občianska kontrola NZ radnica promptne
reagovala článkom v CN online.
Ako dôvod svojho nezákonného postupu uvádza „neformálnu“ dohodu s dopravným inšpektorátom, ktorý ich vraj povzbudzoval v tom, aby takto konali a so žiadosťami ich neobťažovali, lebo oni na vydávanie takýchto povolení nemajú čas...
Na otázku, ako je potom možné, že im v roku 2017 dopravný inšpektorát tieto nedostatky vytýkal oficiálnou cestou, sme odpoveď nedostali. Zdá sa však, že tento biznis čoskoro skončí. Viditeľne pribúdajú miesta pretreté sivou farbou.
Je najvyšší čas dať hlavy dokopy a vymyslieť novú parkovaciu politiku, systém rezidentského parkovania. Nitra ho chce zaviesť do jedného roka, pričom parkovacie miesta vyhradené fyzickým osobám sa u nich blížia k nule.
V Nových Zámkoch by sme mohli začať zrušením vyhradených parkovacích miest v centre pre mestský úrad a mestské podniky. Už to je nehorázne, že sa slušne platení mestskí činovníci vyvážajú v limuzínach kúpených z daní živoriacich obyvateľov. Že si nimi nechávajú platiť ešte aj parkovné, je vrchol drzosti.
Centrum mesta - vyľudnené ulice so zablokovanými parkovacími miestami. V automate si kúpite lístok, ale miesta, kde by ste mohli parkovať, radnica preventívne predala niekomu inému...
Najväčšia mizéria roky pretrváva na ulici J.Kráĺa a S.H.Vajanského.avšak pribúdajú plochy natreté sivou farbou.
Téme sme sa venovali aj tu:
2015-03-02
Petícia občianskych aktivistov primátorovi mesta vo veci parkovania na sídliskách
2014-09-23
Ad: Parkovanie v Nových Zámkoch: Čím väčšia mizéria, tým lepší biznis II.
2014-07-31
Čím väčśia mizéria, tým lepší biznis: Mesto Nové Zámky aktuálne prenajíma 800 parkovacích miest za 175 tisíc Eur ročne
2014-05-11
Parkovanie v Nových Zámkoch